Jak założyć lokalny browar?

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 1, średnia ocena: 5,00 / 5)
Loading...

Piwo jest najstarszym i najczęściej spożywanym napojem alkoholowym na świecie. Wytwarzane jest na bazie słodu, wody i chmielu, a następnie poddawane fermentacji alkoholowej przy użyciu wyselekcjonowanych szczepów drożdży. Przez konsumentów coraz bardziej doceniane jest piwo niszowe, produkowane przez lokalne browary, które odznacza się wysoką jakością oraz oryginalnym smakiem.

Jak założyć mały, lokalny browar?

Mały browar restauracyjny to idealne rozwiązanie dla właścicieli restauracji oraz hoteli, którzy chcą przyciągnąć gości oryginalną ofertą i niepowtarzalnym smakiem własnych wyrobów. Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 40 małych browarów i wciąż jest miejsce na kolejne.

Polacy coraz bardziej cenią sobie niepowtarzalny smak warzonego piwa, co zauważyły również wielkie koncerny piwowarskie wprowadzając na rynek piwa produkowane częściowo tradycyjną metodą – czyli niepasteryzowane, a filtrowane. Trzeba jednak pamiętać, że taki napój filtrowany ma krótką datę przydatności do spożycia i na półce sklepowej może stać maksymalnie miesiąc, natomiast produkty pasteryzowane są zdatne do spożycia nawet przez kilka lat.

Zakładanie browaru – lokalizacja to podstawa

Warzelnia restauracyjna powinna znajdować się w niedalekiej odległości od lokalu, który serwuje lokalny browar. Tego typu miejsca zdecydowanie bardziej przyciągają turystów, którzy chcą skosztować lokalnego trunku. Podobnie jest w przypadku hoteli, które mogą poczęstować swoich gości wybornym, własnoręcznie warzonym, wyśmienitym piwem.

Jeśli popatrzymy na dotychczasowe realizacje to doskonale widzimy, że małe browary doskonale sprawdzają się zarówno w dużych miastach, jak i na obszarach wiejskich. Niektórzy jednak uważają, że większe szanse na powodzenie ma browar zlokalizowany w sercu miasta, ponieważ zarówno mieszkańcom jak i turystom znacznie łatwiej jest do niego dotrzeć.

Browar restauracyjny i jego koszty

Warzelnia restauracyjna to spory wydatek, jednak nie aż tak ogromny, jak niektórzy twierdzą. Dzięki wynajmowi pomieszczeń, kompletowaniu poszczególnych urządzeń z wyprzedaży, a także przebudowaniu i dostosowaniu niektórych maszyn i pojemników kapitał waha się w okolicach 200-300 tysięcy złotych.

Oczywiście nie można zapomnieć o sporządzeniu odpowiedniego biznes planu, a także zorganizowaniu sieci dystrybutorów, którzy będą kupować wyprodukowany browar. Warzelnia restauracyjna może przynieść oczekiwane korzyści, tylko jeśli właściciel będzie odpowiednio przygotowany. Trzeba podkreślić, że marże na browarze mogą sięgać nawet 600-800%, a więc zyski mogą być naprawdę spore!

Artykuł powstał przy współpracy z mini browarem S-Brewery https://s-brewery.eu/pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.