Budowanie marki produktu za pomocą crowdsourcingu

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Brak ocen)
Loading...

Tworzenie nowej marki czy budowanie wizerunku produktu to nie łatwy proces w którym narzędziami są różne techniki marketingowe. Używa się ich w celu zaznaczenia w umysłach konsumentów pozytywnego faktu istnienia jakieś marki czy produktu. Poza technikami marketingowymi do budowania marki, produktu używa się również crowdsourcingu.

Czerpanie wiedzy z tłumu czyli właśnie crowdsourcing to dość młode zjawisko, po raz pierwszy zostało użyte 7 lat temu przez  Jeffa Howego. Opisując  crowdsourcing można w skrócie powiedzieć o nim jako połączeniu konsekwencji i zaangażowania, głównego celu do  sukcesywnej kreacji marki czy produktu.  Crowdsourcing wykorzystuje prosty mechanizm psychologiczny w którym zaangażowany konsument wykazuje się działaniem. Dzięki temu konsument który jest współtwórcą produktu, będzie sam chciał go mieć oraz reklamował go innym znajomym.

W praktyce crowdsourcing to nic innego jak zaangażowanie jakiejś grupy w wybranym konkretnie celu, np. testowanie produktu. Innym przykładem zastosowania tego zjawiska są konkursy w których to właśnie konsument ma możliwość wymyślić opakowanie produktu czy nowy smak. Tego typu działania skutecznie przyciągają uwagę konsumentów, a co za tym idzie ułatwiają promocję i budowę nowej marki czy produktu.

Podstawowym i bardzo powszechnym narzędziem crowdsourcingu za pomocą którego skutecznie zdobywa się zaufanie konsumentów jest internet. Wymienić tu można bardzo popularne portale społecznościowe, fora, blogi, recenzje, panele dyskusyjne i inne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.