Znaczenie social mediów na przestrzeni ostatnich kilku lat istotnie wzrosło. Nie są to już wyłącznie serwisy przeznaczone dla zwykłych użytkowników, ale coraz częściej są one wykorzystywane przez firm. Korzyści, wynikające z posiadania profilu firmowego, mogą być bowiem istotne. Jak zatem, w sposób efektywny, wykorzystać media społecznościowe?
Profile na portalach społecznościowych zakładają przede wszystkim duże, rozpoznawalne na rynku firmy i marki. Jednak, wbrew powszechnym opiniom, social media są rozwiązaniem korzystnym również dla tych małych i średnich. Najistotniejsze jest tu zaciekawienie i trafienie z przekazem do swojego targetu. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, działania w social mediach wymagają wyboru najlepszych kanałów i opracowania odpowiedniej strategii, zgodnie z którą prowadzone będą dalsze działania.
Korzyści z umiejętnie prowadzonych działań w social mediach mogą być bardzo duże. Poprzez marketing w mediach społecznościowych, firma może zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci, zwiększyć liczbę odwiedzin strony internetowej czy też poprawić jej pozycjonowanie. Co więcej, dzięki działaniom w social mediach, firma ma szanse poznać opinię konsumentów na temat swoich produktów i oferty, a także zbudować pozytywne relacje z klientami obecnymi w Internecie. Umiejętnie i systematycznie prowadzone przez firmę działania w social mediach przekładają się na większe zainteresowanie konsumentów jej ofertą oraz wymierne korzyści finansowe.
Najbardziej popularnym i rozpowszechnionym medium społeczenościowym jest Facebook, gdzie tysiące firm prowadzi swój profil. Warto jednak zaznaczyć, iż social media mogą przybierać różne formy – od specyficznych blogów (jak np. Twitter czy Blip) przez serwisy angażujące społeczność (jak Facebook czy Myspace) po portale z plikami video (np. Youtube czy Vimeo). Przy tak licznych możliwościach, najważniejszy jest odpowiedni dobór mediów społecznościowych do charakteru prowadzonej działalności oraz specyfiki klientów.
Należy jednak pamiętać, iż obecność i aktywności firmy w social mediach musi być bardzo mądrze realizowana. Nierzetelna informacja, nieprawdziwy post bądź też ignorowanie pytań użytkowników może spowodować falę nienawiści ze strony obecnych i niedoszłych klientów. Dlatego też, dobrze opracowana strategia jest podstawą skutecznych działań w social mediach.
Artykuł powstał przy współpracy z http://havasmedia.pl
Dodaj komentarz