Marketing szeptany

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 1, średnia ocena: 5,00 / 5)
Loading...

Według raportu European Trusted Brands, przeprowadzonego na zlecenie wydawnictwa Reader’s Digest aż 60% Polaków wierzy w treści zamieszczone w Internecie. To dobra informacja dla marketingu szeptanego, który zdaniem ekspertów będzie rósł w siłę.
hand-on-keyboard-1260787-m

Od kilku lat w Polsce oraz w innych krajach możemy dostrzec spadek zainteresowania tradycyjnymi formami reklamy, takimi jak reklama telewizyjna oraz radiowa.
Objawia się to między innymi:

  • zmieniającym się zachowaniem konsumentów – spędzamy coraz mniej czasu przed telewizorem, w wyniku czego nie oglądamy dużej ilości reklam,
  • spadkiem wiarygodności tradycyjnych form reklamy,
  • przełączaniem kanałów telewizyjnych oraz radiowych w trakcie trwania bloków reklamowych – tzw. zapping,

Popularność tradycyjnych reklam spada również dlatego, ponieważ w coraz większym stopniu wierzymy w opinie i rekomendacje naszych znajomych na żywo i z sieci. W wyniku czego coraz popularniejsze stają się niestandardowe formy reklamy m.in. marketing wirusowy oraz marketing szeptany.

Marketing szeptany to ogół działań marketingowych, które mają na celu wywołanie u Klientów pozytywnych rekomendacji oraz opinii na temat danej firmy, marki, produktu bądź usługi. Celem marketingu szeptanego jest dotarcie z informacją do jak największej ilości odbiorców. Szeptanie to swoisty dialog, zainicjowany zwykle przez marketera i kontynuowany przez Konsumentów w sieci. Dobrze przeprowadzony marketing szeptany sprawi, iż Konsumenci sami będą inicjować rozmowy o danej marce bądź produkcie.

Na czym polega marketing szeptany? Taka forma promocji polega przede wszystkim na wywołaniu pozytywnego zainteresowania, szumu wokół danej firmy, marki czy produktu. Szum roznosi się wśród Internautów – na blogach internetowych, forach dyskusyjnych, portalach społecznościowych, komunikatorach lub drogą mailową.

Marketing szeptany buduje wiarygodność marki oraz jej dobry wizerunek, ponieważ opinie o firmie nie są kreowane przy pomocy reklam, lecz przez konsumentów, którzy wyrażają swoją opinię na jej temat.

Więcej informacji dotyczących marketingu szeptanego znajdą Państwo na

Dodaj komentarz