Biznesowe korzyści wynikając z mediów społecznościowych

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 1, średnia ocena: 5,00 / 5)
Loading...

social mediaZnaczenie social mediów na przestrzeni ostatnich kilku lat istotnie wzrosło. Nie są to już wyłącznie serwisy przeznaczone dla zwykłych użytkowników, ale coraz częściej są one wykorzystywane przez firm. Korzyści, wynikające z posiadania profilu firmowego, mogą być bowiem istotne. Jak zatem, w sposób efektywny, wykorzystać media społecznościowe?

Profile na portalach społecznościowych zakładają przede wszystkim duże, rozpoznawalne na rynku firmy i marki. Jednak, wbrew powszechnym opiniom, social media są rozwiązaniem korzystnym również dla tych małych i średnich. Najistotniejsze jest tu zaciekawienie i trafienie z przekazem do swojego targetu. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, działania w social mediach wymagają wyboru najlepszych kanałów i opracowania odpowiedniej strategii, zgodnie z którą prowadzone będą dalsze działania.

Korzyści z umiejętnie prowadzonych działań w social mediach mogą być bardzo duże. Poprzez marketing w mediach społecznościowych, firma może zwiększyć swoją rozpoznawalność w sieci, zwiększyć liczbę odwiedzin strony internetowej czy też poprawić jej pozycjonowanie. Co więcej, dzięki działaniom w social mediach, firma ma szanse poznać opinię konsumentów na temat swoich produktów i oferty, a także zbudować pozytywne relacje z klientami obecnymi w Internecie. Umiejętnie i systematycznie prowadzone przez firmę działania w social mediach przekładają się na większe zainteresowanie konsumentów jej ofertą oraz wymierne korzyści finansowe.

Najbardziej popularnym i rozpowszechnionym medium społeczenościowym jest Facebook, gdzie tysiące firm prowadzi swój profil. Warto jednak zaznaczyć, iż social media mogą przybierać różne formy – od specyficznych blogów (jak np. Twitter czy Blip) przez serwisy angażujące społeczność (jak Facebook czy Myspace) po portale z plikami video (np. Youtube czy Vimeo). Przy tak licznych możliwościach, najważniejszy jest odpowiedni dobór mediów społecznościowych do charakteru prowadzonej działalności oraz specyfiki klientów.

Należy jednak pamiętać, iż obecność i aktywności firmy w social mediach musi być bardzo mądrze realizowana. Nierzetelna informacja, nieprawdziwy post bądź też ignorowanie pytań użytkowników może spowodować falę nienawiści ze strony obecnych i niedoszłych klientów. Dlatego też, dobrze opracowana strategia jest podstawą skutecznych działań w social mediach.

Artykuł powstał przy współpracy z http://havasmedia.pl

Dodaj komentarz